Ads Area

Μετρό: Αρχές φθινοπώρου θα φτάσει στον Πειραιά με 3 νέους σταθμούς - Πότε θα παραδοθεί στην Θεσσαλονίκη



Αρχές φθινοπώρου αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά, ενώ κατατίθεται προς έγκριση στη Βουλή η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη-Άγ.Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχωρά ως δημόσιο έργο, όπως έκανε γνωστό σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας το πρωί στον τ/σ ANT1.

Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης, «οι μεγάλες υποδομές προσελκύουν επενδύσεις, δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και το πιο σημαντικό είναι ότι αποκαθιστούν τη σχέση εμπιστοσύνης της Πολιτείας με τους πολίτες». Καλύτερα έργα υποδομής σημαίνει καλύτερη ποιότητα ζωής για τους πολίτες που αισθάνονται ότι η Πολιτεία είναι δίπλα τους» τόνισε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στην πορεία των μεγάλων έργων υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «αρχές φθινοπώρου θα παραδοθούν οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά». Κατά συνέπεια, «θα αλλάξει ένα μεγάλο κομμάτι της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, ενώ το έργο ολοκληρώνεται σε απόλυτη συνέπεια με τα χρονοδιαγράμματα και μέσα σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον παγκοσμίως».

Με τη λειτουργία των τριών νέων σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», η απόσταση από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 50 λεπτά.

Όσον αφορά τη Γραμμή 4 του μετρό, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «προχωράμε σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και ήδη δουλεύουμε στους περισσότερους σταθμούς, ενώ στο τέλος της χρονιάς με αρχές του 2023 θα ξεκινήσουν και οι Μετροπόντικες» σημειώνοντας ότι «με τη Γραμμή 4 θα απορροφηθεί ένα μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού της Αθήνας».

Σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε ότι και εδώ θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και το έργο θα παραδοθεί στην πόλη στο τέλος του 2023. Μάλιστα, όπως είπε «εντός του Αυγούστου αρχίζει η κατασκευή και του σταθμού στη Βενιζέλου, ενώ έχουν απελευθερωθεί από τις λαμαρίνες όλοι οι χώροι και αυτό δείχνει ότι προχωράμε και βρισκόμαστε σε πολύ καλό στάδιο». Προσέθεσε ότι έξι μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, θα δοθεί στην κυκλοφορία και η επέκταση προς Καλαμαριά, στα μέσα του 2024. Θα ακολουθήσουν οι δυτικές προεκτάσεις και η επέκταση προς αεροδρόμιο.

Όσον αφορά τον Βόρειο Οδικός Άξονας Κρήτη (ΒΟΑΚ), ο κ. Καραγιάννης, έκανε λόγο για «εβδομάδα εξελίξεων». Υπενθύμισε ότι εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης Χανιά-Ηράκλειο, 157,5 χλμ. και προχωράει στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών, με στόχο να έχουμε δεσμευτικές προσφορές αρχές του 2023 και γνωστοποίησε ότι κατατίθεται προς έγκριση σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχώρησε ως δημόσιο έργο. «Σκοπός μας είναι να έχουμε στημένα εργοτάξια στο τέλος του 2022 στα τμήματα Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη που προχώρησε ως ΣΔΙΤ» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε μία σειρά έργων «τα οποία παρέμεναν βαλτωμένα για χρόνια και πλέον, μέσα από μεθοδική δουλειά, έχουν ξεμπλοκάρει». «Ήταν, άλλωστε, από τους πρώτους μας στόχους μας να κλείσουμε τις αμαρτίες του παρελθόντος» είπε και έφερε ως παράδειγμα την Πατρών-Πύργου η οποία κατασκευάζεται και το Άκτιο-Αμβρακία που θα παραδοθεί το 2023.

«Μέσα σε τρία χρόνια έχουμε καταφέρει να ωριμάσουμε μελέτες, να έχουμε δημοπρατήσεις, αναδόχους και εργοτάξια. Δουλέψαμε πολύ μεθοδικά και συστηματικά, αλλάξαμε το θεσμικό πλαίσιο, εισάγαμε νέους τρόπους δημοπράτησης. Κάναμε πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια» σημείωσε εξηγώντας τους λόγους που έχουν «τρέξει» τόσο γρήγορα μεγάλα έργα υποδομών.

Ερωτηθείς για τις πυρκαγιές σημείωσε ότι «στόχος μας είναι να είμαστε δίπλα στους πολίτες. Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρεμβαίνουμε με συνεργεία που πραγματοποιούν τις αυτοψίες μόλις σβήσει η πυρκαγιά».

Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί αντιπλημμυρικά έργα άνω του 1,5 δισ. ευρώ.

Τέλος, αναφερόμενος στην πολιτική επικαιρότητα χαρακτήρισε «πράξη ευθύνης και σοβαρότητας του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να ολοκληρώσει την 4ετία, ιδιαίτερα μέσα σε αυτό το δύσκολο, παγκοσμίως, περιβάλλον» προσθέτοντας ότι «κάποια στιγμή πρέπει να επιστρέψουμε στην κανονικότητα και να ολοκληρώνονται οι πολιτικοί κύκλοι».

Υπογράμμισε ότι «αυτό που έχει σημασία είναι οι πολίτες να αισθάνονται ότι η Πολιτεία είναι δίπλα τους και αυτό το έχουμε πετύχει καθώς η Ελλάδα έχει αυτή τη στιγμή μία κυβέρνηση που έχει δώσει τη μεγαλύτερη στήριξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο και διεκδικεί λύσεις προς το συμφέρον της χώρας μέσα στη χειρότερη ενεργειακή κρίση».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ