Ads Area

Έρχονται συνδρομητικά σούπερ μάρκετ και στην Ελλάδα



Οι διεργασίες έχουν ξεκινήσει για την έναρξη συνδρομητικής λειτουργίας της αλυσίδας Albert Heijn, θυγατρική του ομίλου Ahold Delhaize. Ο όμιλος δραστηριοποιείται με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, με συνδρομή 12 ευρώ ετησίως, υπόσχεται περισσότερες εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα και εκπτώσεις στα μεταφορικά σε περίπτωση, που κάποιος παραγγείλει προϊόντα ηλεκτρονικά.

Η αύξηση των καταναλωτών που πλέον ψωνίζουν ηλεκτρονικά οδηγεί στην ετήσια συνδρομή για να εφαρμοστεί το μοντέλο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ που πρέπει να έχει κερδοφορία για τις αλυσίδες καταστημάτων.

Σύμφωνα με το πλάνο, ο πελάτης θα πληρώνει συνδρομή, απολαμβάνοντας δωρεάν μεταφορικά, επιλέγοντας να παραλαμβάνει στο σπίτι του συγκεκριμένα είδη σούπερ μάρκετ σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση, ενώ η αλυσίδα καταστημάτων θα έχει σταθερό πελατολόγιο και σίγουρα έσοδα.

Με ανάπτυξη η οποία δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 2,5% εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2021 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ενώ είναι πιθανό αυτός ο χαμηλός ρυθμός ανάπτυξης να συνεχισθεί και το 2022. Στην παραπάνω εκτίμηση προέβη χθες ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), από το βήμα του 14ου συνεδρίου του ECR Hellas με τίτλο «Το μέλλον μας τώρα. Αποτελεσματική ανταπόκριση σε έναν κόσμο που αλλάζει». 

Όπως σημειώνει σε δημοσιευμά της «Καθημερινή», το παραπάνω, βεβαίως, σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με το γεγονός ότι το 2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά περίπου 10% σε σύγκριση με το 2019, λόγω πανδημίας και lockdown, κάτι βεβαίως που τη φετινή χρονιά ήταν αναμενόμενο ότι δεν θα επαναληφθεί, ειδικά μετά την επαναλειτουργία του υπόλοιπου λιανεμπορίου τον Απρίλιο και της εστίασης τον Μάιο.

Η «διόρθωση» που επέρχεται στον κλάδο, καθώς και η επιτάχυνση, απόρροια της πανδημίας, της ψηφιακής μετάβασης καθιστούν ακόμη πιο επιτακτικές τις επενδύσεις των λιανεμπόρων στη λεγόμενη πολυκαναλική (omnichannel) αγοραστική εμπειρία και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

«Το 2020 οι αλλαγές έγιναν ταχύτερα από ό,τι μπορούσαμε να απορροφήσουμε ή να χρηματοδοτήσουμε», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μαχαίρας, επισημαίνοντας λίγο μετά ότι σχεδόν τέσσερις στους δέκα καταναλωτές επιθυμούν καινοτόμους λιανεμπόρους. Μάλιστα, η ανάγκη δεν είναι το άνοιγμα νέων καταστημάτων, αλλά οι ανακαινίσεις των υφιστάμενων, καθώς και η δημιουργία νέων μοντέλων καταστημάτων που βελτιώνουν την αγοραστική εμπειρία. Αυτό έχουν αρχίσει ώς ένα βαθμό τουλάχιστον να το αντιλαμβάνονται και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά. Ετσι, το 33% των λιανεμπόρων θα επενδύσει στα ηλεκτρονικά καταστήματα, το 47% σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, το 19% μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ ένα 1% δεν θα επενδύσει πουθενά. 

Ο κ. Μαχαίρας προέβλεψε δε ότι δεν θα αργήσει η στιγμή που και στην Ελλάδα θα κάνουν την εμφάνισή τους τα συνδρομητικά σούπερ μάρκετ, τάση που ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της στο εξωτερικό (π.χ. Amazon Sumscribe & Save, Albertsons, Walmart Grocery). Ποια είναι η βασική ιδέα των συνδρομητικών σούπερ μάρκετ; Ο πελάτης πληρώνει μια μηνιαία συνδρομή και απολαμβάνει δωρεάν μεταφορικά, επιλέγοντας συνήθως να παραλαμβάνει στο σπίτι σε μηνιαία ή ακόμη και εβδομαδιαία βάση συγκεκριμένα είδη σούπερ μάρκετ, από χαρτιά υγείας και φρέσκα λαχανικά έως έτοιμα γεύματα. Το παραπάνω στην ουσία «χτίζει» υψηλή πιστότητα με τον πελάτη, πολύ μεγαλύτερη από τα γνωστά προγράμματα επιβράβευσης με τις κάρτες πόντων κ.ο.κ.

«Στην Ελλάδα υπάρχει ανάγκη για βελτίωση υπηρεσιών, ώστε να παραδίδουμε προϊόντα με μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια και ταυτόχρονα να γίνει κερδοφόρο το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων», επισήμανε στο ίδιο συνέδριο ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤRO AEBE.

«Το κανάλι αυτό δεν είναι κερδοφόρο ακόμη. Είμαστε ευτυχείς όταν δεν βγάζει ζημιές», πρόσθεσε χαρακτηριστικά, άποψη την οποία συμμερίστηκε και ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου. Ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε πως σύντομα «θα οδηγηθούμε στο σημείο να πρέπει να πληρώσει ο καταναλωτής για να απολαμβάνει περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες». Και κατέληξε: «Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να γίνουμε καλύτεροι και το ηλεκτρονικό κανάλι να είναι βιώσιμο».